بهمن ۲۹، ۱۳۸۷

دموکراسی معکوس در ونزوئلا



" در ابتدا بایستی بیان نمایم که هدف بنده از این نوشتار دخالت در امور داخلی و سیاسی ونزوئلا نمی باشد و مطلب بیان شده فقط و فقط دغدغه‌های فکری و ذهنی این بنده کوچک و آزادیخواه پروردگار می باشد "

محمد مهدی رضائیان


" هوگو چاوز: دوران حکومت خود را جمهوری بولیواری معرفی می نمایم "


ونزوئلا کشوری نفت خیز در شمال آمریکای لاتین با جمعیتی در حدود 3300000 میلیون نفر و مسا حتی بالغ بر 916445 کیلومتر مربع می باشد. این کشوراسپانیایی زبان زادگاه مبارزان بزرگی همچون سیمون بولیوار است. کسی که توانست با یاری همرزمان آزادیخواهش طی مبارزاتی سخت و طاقت فرسا سرانجام در سال 1821 دست استعمارگر اسپانیا را از خاک وطنش کوتاه نماید اما بولیوار چه آرزویی در سر داشت ؟ آیا اگر اکنون در قید حیات بود وضعیت کنونی ونزوئلا را قابل قبول می دانست و حاضر بود با دادن رای مثبت به طرح اصلاح قانون اساسی مادام العمر نمودن دوران ریاست جمهوری را در کشورش تایید کند؟

در این عصر جدید یعنی سال 2009 میلادی دیکتاتوری مفهوم جدیدی پیدا کرده و جای خود را با پپولیسم عوض کرده است؟ تا عده ای به اصطلاح آزادیخواه به اسم مبارزه برای رسیدن به دموکراسی و بهبود وضعیت اقتصادی افکار تنگ نظرانه خود را به انسانهای پاک و ساده ملتی دوست داشتنی تحمیل نمایند.
آیا چاوز می تواند محبوبیت کنونی خود را به عنوان رئیس جمهور تا پایان عمر حفظ نماید و یا می خواهد جا پای کاستروی پیر بگذارد؟

می بایست منتظر ماند و دید... تاریخ گواه خواهد داد.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز توهم خود برتربینی توهم همه چیز دانی توهم ... داره ایشون نداره؟؟!

ناشناس گفت...

دوست عزیز توهم خود برتربینی توهم همه چیز دانی توهم ... داره ایشون نداره؟؟!

محمد مهدی رضائیان گفت...

ممنون از نظرتون اما کاملا متوجه منظور شما نشدم؟

ناشناس گفت...

سلام , ممنون به وبلاگم سر زدی , از نظر لطفتم ممنونم, وبلاگ شما هم عالیه,
ولی راستی هوگو چاوز یکی از بهترین رئسش جمهریهایی هست که با اسرائیل جنایتکار مخالف هستش ,
موفق باشی
بای

محمد مهدی رضائیان گفت...

سلام. ممنون از نظرت فقط چون با اسرائیل مخالفه خوبه؟

ناشناس گفت...

درود دوباره
من گفتم آقای چاوز توهم قدرتطلبی، توهم خود بزرگ بینی و توهم مطلق گرایانه یی گرفته اند، حس می کنه با این رفراندوم کار شاقی کرده

محمد مهدی رضائیان گفت...

با سلام دوست من با صحبتهای شما موافقم. بایست زنده ماندو دید..