آبان ۲۲، ۱۳۸۷

سالوادور دالی


قرار است آنتونیو باندراس بازیگر شهیر اسپانیایی با بازی در نقش " سالوادور دالی " نقاش مطرح اسپانیایی مجددا بر روی پرده سینما حضور پیدا نماید.
این فیلم که بر اساس زندگی سالوادور دالی ساخته خواهد شد، توسط سیمون وست کارگردانی که سابقه ساخت فیلمهای متفاوتی چون
" وقتی غریبه ای زنگ می زند "، " کان ایر " و " تامب رایدر " را در کارنامه هنری خود دارد، کارگردانی خواهد شد.
موضوع فیلم پرداختن به زندگی شخصی و هنری سالوادور دالی خواهد بود و بیشتر دورانی را که وی به امریکا سفر می کند، آشفتگی هایش در زندگی و علاقه اش در پیروی از سبک سوررئالیسم را نشان می دهد. در واقع هدف فیلم نشان دادن پیچیدگی های دنیای دالی است.
طراح صحنه این پروژه از عنصر رنگ که در واقع شخصیت بخشی در کارهای این هنرمند است، استفاده کرده و سعی دارد در مورد سبک سوررئالیسم صحبت نماید.
در مصاحبه ای که اخیرا نشریه " وریتی "با سیمون داشته وی بیان نموده است که نه تنها به سبک و فرم زندگی دالی خواهد پرداخت بلکه به زندگی خصوصیش مانند، همسرش، الهه شعر و نقاشیهای وی نیز خواهد پرداخت.
در صورت نهایی شدن حضور باندراس در این پروژه، فیلم برداری از اوایل سال 2009 آغاز خواهد شد، هرچند این فیلم با بازی باندراس تنها فیلمی نیست که به موضوع دالی این نقاش نابغه خواهد پرداخت بلکه قرار است فیلم دیگری به اسم " دالی و من : داستانی سورئالیستی " که در مورد این هنرمند کاتالانی خواهد بود با بازی احتمالی آل پاچینو و کارگردانی اندرونیکل به مرحله ساخت برسد. علاوه بر این دو فیلم پروژه دیگری با بازی روبرت پاتینسون در نقش دالی و به کارگردانی پول موریسون بریتانیایی ساخته خواهد شد و موضوع داستان در مورد زندگی سه دانشجوی هم اتاقی
( سالوادوردالی، لورکا و لوئیز بو نیوئل ) در خوابگاه دانشجویی مادرید است و سال آینده به سالنهای سینما خواهد رسید.

ترجمه سیده فاطمه مرتضوی
ویرایش محمد مهدی رضائیان

,

هیچ نظری موجود نیست: