آبان ۱۹، ۱۳۸۷

برندگان جشنواره سمینسی


جشنواره بین المللی سینمایی وایادولید در کشور اسپانیا و در شهر وایادولید
53 Semana Internacional de Cine de هر ساله در تاریخ 24 اکتبر آغاز و در 1 نوامبر به پایان می رسد. این جشنواره سابقه ای 50 ساله دارد و اولین بار در سال 1956 با نام
" هفته سینمای مذهبی وایادولید " و در هفته مقدس " Semana Santa" برگزار گردید. این مراسم تا بدانجا ادامه یافت که هم اکنون به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی اسپانیا شناخته می شود. از مهمترین اهداف این جشنواره ترویج دادن و پرداختن به فیلمهایی از ژانر هنری و معرفی آنها در سرتاسر دنیاست. امسال در این جشنواره مراسم بزرگداشتی برای لوئیس بونیوئل Luis Bunuelنویسنده و کارگردان و کارمن مائورا
Carmen Maura بازیگر برگزار گردید.
نوشته شده توسط سیده فاطمه مرتضوی

برندگان جشنواره سمینسی
فیلم " معده " به کارگردانی مارکوس خورخه از کشور برزیل به عنوان بهترین فیلم و برنده جایزه خوشه طلایی گردید. هم چنین این فیلم جوایز بهترین کارگردان و بازیگر مرد خواخو Joao Miguel را نیز به خود اختصاص داد.
هیئت داوران متشکل از 7 نفر که آقای پرویز کیمیاوی از ایران نیز یکی از اعضای آن بود جایزه خوشه نقره ای را به فیلم " بطری " به کارگردانی آ لبرتو لکچی از کشور آرژانتین اهدا کرد. همچنین این فیلم جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را هم از آن خود نمود.
خانم ماریا هیسکانن به عنوان بهترین بازیگر زن به خاطر ایفای نقش در فیلم " لحظات ابدی " و آقایان اوناکس اونالخه و خواخو میگل به عنوان بهترین بازیگران برای بازی در فیلم " نه (9)خوش یمن " انتخاب شدند. فیلم اسپانیایی " بازگشت به هانسالا " به کارگردانی چوس گوتیرز برنده ویژه از نگاه داوران شناخته شد.
جایزه بهترین فیلم نامه و بهترین موزیک هر دو به فیلم دانمارکی " خوشحالی بی حد و حصر‌" اهدا گردید و در نهایت فیلم " پنجره " به کارگردانی کارلوس سورین برنده جایزه انجمن ملی منتقدین سینما (Fipresci) گردید، که به گفته داوران این فیلم با روایتی بسیار صادقانه ساخته شده بود.

ترجمه شده توسط سیده فاطمه مرتضوی

هیچ نظری موجود نیست: