آبان ۱۸، ۱۳۸۷

خبر یک آدم ربایی


بازیگران مطرحی همانند سالما هایک Salma Hayek و بنیسیو دل تورو Benicio Del Toro در حال مذاکره برای ایفای نقش در فیلم " خبر یک آدم ربایی " هستند، داستان فیلم بر گرفته از کتابی است که توسط نویسنده مشهور کلمبیایی گابریل گارسیا مارکز نوشته شده است.
مراحل فیلم برداری این فیلم در کشورهای مکزیک، آرژانتین و کلمبیا انجام خواهد شد. آقای کستانتینی Costantini – مدیر شرکت کاستا فیلم و مسئول تولید این فیلم– در خصوص بازی بنیسیو دل تورو بازیگر شناخته شده پورتوریکویی در این پروژه بیان می دارد که تهیه کننده فیلم با این بازیگر که مدت کوتاهی در آرژانتین برای شرکت در مراسم اکران فیلم " چه، یک آرژانتینی‌" حضور داشته، در ارتباط بوده و مذاکرات لازم برای حضور وی در این پروژه صورت گرفته است. البته باید متذکر شوم که فیلم مذکور درباره مبارز افسانه ای آرژانتینی ارنستو چه گوارا است.
پدرو پابلو ایبارا Pedro Pablo Ibarra کارگردان مکزیکی فیلم " خبر یک آدم ربایی" در تلاش است تا علاوه بر این دو بازیگر مستعد و حرفه ای از وجود بازیگران بزرگ اسپانیایی همچون خاویر باردم، ویکتوریا آبریل و کارمن مائورا نیز استفاده نماید.
کتاب مارکز که در سال 1996 به چاپ رسید در باره ربوده شدن 10 روزنامه نگار متخلف توسط پابلواسکوبار

Pablo Escobar ، رئیس آگهی های تبلیغاتی مدلین Medellín است. هدف پابلو از این کار جلوگیری کردن از استرداد قاچاقچیان مواد مخدر و تحویل آنها به ایالات متحده است. داستان در روز 7 نوامبر 1990 اتفاق می افتد که در آن روزنامه نگاری به اسم خانم ماروخا پاچون د ویامیزار Maruja Pachón de Villamizar به همراه خواهر همسرش بئاتریس ویامیزار د گرروBeatriz Villamizar de Guerrero که معاون او نیز است، ربوده می شود و به مدت 6 ماه در اسارت رباینده باقی می مانند. کستانتینی در مورد صحنه آغازین فیلم اظهار داشت که فیلم با انفجاری عظیم و تبعاتش که اغتشاش و هرج و مرج یکی از آنها است آغاز می گردد. و بدین وسیله فضایی آکنده از ترس و وحشت و آشوبی که در آن زمان در کلمبیا وجود داشته به تصویر کشیده خواهد شد.
در قسمت دوم فیلم مذاکره آلبرتو ویامیزار Alberto Villamizar همسر پاچون و رئیس جمهور سابق کلمبیا سزار گاویریاCésar Gaviria با آدم ربا ها را نشان می هد، که بر سر آزادی گروگان ها با یکدیگر بحث می کنند. که در آخر ربایندگان به خواسته خود می رسند. تعدادی از گروگان ها آزاد، تعدادی در مدت اسارت کشته و تعداد دیگری هم در هنگام تبادل کشته می شوند.
نوشتن سناریوی این فیلم که تا آخر سال میلادی به پایان می رسد بر عهده آیدا بورتنیک Aída Bortnik ، از نویسندگان و فیلمنامه نویسان مطرح تئاتر، سینما، تلویزیون و آرژانتینی الا صلی است که قبلا هم فیلمنامه ای از رمانی به اسم " سفر بیگانه " نوشته کارلوس فوئنتس نویسنده مشهور مکزیکی تهیه کرده است.
کستانتینی 32 ساله که همیشه آرزوی ساخت این فیلم را داشته است اولین بار در سال 2002 در جشنواره سینمایی هابانا با مارکز دیدار و در مورد این پروژه صحبت کرده و به توافق رسیده است.
بر اساس گفته کستانتینی مخارج ساخت فیلم چیزی در حدود 6 میلیون دلار خواهد بود که بسیار بالاتر از میانگین هزینه های ساخت فیلم در امریکای لاتین است.
پیش بینی می شود فیلم در اوایل سال 2010 و در چندین فستیوال اروپایی به نمایش گذاشته شود.
بیشتر مراحل فیلم برداری در مناطقی که داستان در آنجا اتفاق افتاده انجام می‌شود، ولی سکانس های مربوط به آدم ربایی در استودیو های تولید فیلم در مکزیک و آرژانتین فیلم برداری خواهد شد.

نوشته شده توسط سیده فاطمه مرتضوی
ویرایش: محمد مهدی رضائیان

]h

هیچ نظری موجود نیست: